maandag 24 december 2007

Scorpions live at Wacken


De duitse band The Scorpions zijn in het algemeen bekend van hun ballads Still lovin You, Wind of Change of Send me an Angel. Ik ken deze muzikanten uit Hannover al vanaf 1976 toen ik de lp Virgin Killer aanschafte met de toen zeer omstreden hoes. In 1978 verscheen de geweldige live lp Tokyo Tapes en daarna volgden nog top lp`s als Love Drive, Animal Magnetisme en hun beste Love Drive. Hierna werd het allemaal wat minder en verloor ik ze uit het oog.

In 2007 volgde echter weer een zeer sterke comeback met Humanity; Hour I.

Nu is er dan de DVD en CD Live at Wacken 2006 waarbij oud leden Michael Schenker en Uli John Roth als gastmuzikanten meespelen. Er wordt een geweldige live show neergezet waarbij hun allerbeste nummers de revue passeren. Zo kun je luisteren naar Pictured Life, The Zoo, Love Drive, Black Out, In Trance etc. Als ik al deze nummers hoor komen weer zeer vele nostalgische gevoelens naar boven drijven. Deze cd is voor elke Scorpionsfan verplichtte aanschaf!

Geen opmerkingen: