zondag 20 maart 2011

Bonefatiusloop Dokkum


Het was gister genieten van het heerlijke lenteweer in Dokkum bij de Bonefatiusloop. Ik had me ingeschreven voor de 10 kilometer om overbelasting van de nog steeds kwetsbare knie te voorkomen. Ook is het doel om de komende weken mijn 10 kilometer tijd onder de 40 minuten te krijgen. In de training had ik afgelopen week de tijd op 45 minuten gekregen en zou het doel worden hier onder te komen. De omstandigheden waren ideaal lekker veel zon en niet al teveel wind. Leuk parcours door en om Dokkum en een deelname van 125 lopers op deze afstand.

De eerste kilometers waren lastig, de wil om in een hoger tempo te lopen was er wel maar viel niet mee. Toch kon ik na 5 kilometer het tempo gelijk houden en was er geen inzinking. De laatste kilometer nog even alles eruit persen om ten slotte te finishen in 41.58. Hier was ik erg tevreden mee! Nu maar eens kijken of we over twee weken in Leeuwarden er nog wat af kunnen krijgen.

Geen opmerkingen: