zaterdag 31 december 2011

Oudejaarsloop Marrum


Na een week van ziekte en niet fit zijn leek het me niet verstandig om een halve marathon te gaan lopen in Marrum, jammer omdat ik daardoor de plannen voor een marathon in Apeldoorn te gaan lopen op een klein pitje kan zetten. Oke, het werd nu een loop over 10.8 kilometer en dat is al heel wat als je niet fit bent. Bij de start me dan ook bescheiden opgesteld en dan maar zien hoe het gaat.

Als je wat tempo begint te maken begint het lichaam al gelijk tegen te sputteren, lichte druk op de longen, zware benen en hijgen als een oud paard. De eerste ronde over 5.4 kilometer lijkt snel voorbij na ongeveer 25 minuten maar ja dan moet je nog zo`n ronde! Nog een keer een dikke kilometer wind tegen, een afslag en dan weer de wind van opzij.
Dan de lange weg terug naar Marrum voorbij de Koopmans verf fabriek en het loopt wel redelijk.
In het dorp is het dan nog een kilometer naar de finish waar ik door Jan Kooistra met de overbekende woorden wordt binnen gehaald. Ik finish in 50.32, wat een 9e plaats bij de 50 plussers betekend. Totaal een 28e plaats van de 161 deelnemers dus niet eens zo slecht. Afwachten nu of het lichaam de komende dagen snel opknapt zodat wellicht in Dokkum alweer een halve marathon gelopen kan worden.

Geen opmerkingen: