zaterdag 8 december 2007

Loopherinneringen!


Van de meer dan 12 jaar dat ik nu loop heb ik het merendeel gelopen in Friesland. Zeker in het begin van mijn loperstijd kwam ik ook vaak buiten de provincie. De Zeven Heuvelenloop, de Dam tot Damloop, de halve van Egmond, de halve van Utrecht,de marathon van Rotterdam en de CPC in Den Haag heb ik meerdere malen aan deelgenomen. Vanuit Harlingen togen we ook vaak naar Den Helder om deel te nemen aan de lopen van AV Noordkop met als hoogtepunt de Oudejaarsloop. Enkele jaren geleden had je ook nog prachtige loopevenementen als de Elfstedenestafette ( wie zet die weer eens op poten?), de Ploegentijdloop in Dokkum en de marathon tussen Oosterlittens en Rottevalle. Later zijn er wel prachtige lopen gekomen als de Berenloop (alle edities meegedaan),de Slachte Marathon en de tot nu toe eenmalige Afsluitdijkmarathon in 2007. In Friesland is het prachtig lopen waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de eilanden, de Friese Wouden maar ook het Bildtse landschap kan mij bekoren.

Van de vaakst aan deelgenomen lopen zijn de Sinterklaasloop en de 11 van Bolward, de Twirreloop in Wytgaard, Sneek-Bolsward-Sneek en onze eigen Visserijdagenloop in Harlingen te noemen.

Welke loop mogen ze van mij in traditie herstellen? De Punterloop in Giethoorn, wat een heerlijke kuitenbijter was dat en O zo gezellig.


1 opmerking:

Anoniem zei

De Elfsteden Estafette in juni 2015

http://elfsteden-estafette.nl