zaterdag 26 januari 2008

Geritz versus Hornstra


Vandaag de halve marathon van Tzum gelopen. Je hebt soms van die lopen dat je steeds weer dezelfde loper of loopster tegenkomt. Vandaag was het de harde wind (kracht 6,7) die daar de reden voor was. Maaike Hornstra de sympathieke alles doener ( hardlopen,survival,touwtrekken) en net als mij lid van SV Friesland kwam ik vandaag verschillende malen tegen. Normaliter is Maaike een maatje te groot voor mij maar vandaag liep het wat anders. Vlak na de start in Tzum liep ze mij de eerste keer voorbij en ging ik ervan uit dat ik haar niet weer zou zien. De eerste kilometers richting Itens hadden we de wind van opzij, dus dat viel nogal mee.De eerste 5 kilometer in 22 minuten stemde mij tevreden. Op weg naar Oosterlittens wist ik Maaike weer bij te halen en door een tempoverhoging van het groepje waarin ik liep, kwam er zelfs een gat tussen ons. Na Oosterlittens en richting Winsum ging het wat minder en ja hoor daar was Maaike weer! Na Winsum liep ze bij me weg en gezien de manier waarop dacht ik, die zie ik niet meer terug. Na Winsum nog 6 lange kilometers terug tegen de harde wind in richting Tzum. De eerste kilometer van deze zes leek ik haast stil te staan maar dat deden er wel meer! Toch wist ik nog wat kracht uit mijn tenen te persen en zowaar nog wat tempo te ontwikkelen, en ja hoor daar was Maaike warempel weer! Zo te horen vond ze het wel prettig om wat hulp te krijgen en zo geschiedde. Vlak voor de finish vond Maaike het wel goed en liep ik naar een eindtijd net onder de 1uur40. Ik was best wel tevreden want de slopende wind zat een snellere tijd in de weg en deze eerste halve marathon na de twee weken kwakkelen van begin Januari is dan best wel moeilijk.
Foto`s van deze loop staan hier
En hier staan de uitslagen

Geen opmerkingen: