donderdag 3 januari 2008

Slachte Marathon 2008



In het jaar 2000 was Friesland helemaal in de ban van Simmer 2000, vele friezen uit alle delen van de wereld kwamen weer even terug op hun geboortegrond. Een geweldig feest was dat met vele activiteiten op allerlei gebied. In het kader van het Fries festival werd ook de Slachtemarathon georganiseerd voor wandelaars en hardlopers waarbij er onderweg genoten kon worden van kunstobjecten en live muziek. Er deden toen maar liefst 8000 wandelaars en 750 hardlopers mee aan deze marathon. Het traject van ruim 42 kilometer loopt over de oude dijk tussen de friese dorpen Oosterbierum en Raerd. Bij Wommels moest de nieuwe loopbrug de Neie Kromme overgestoken worden. In 2004 werd het parcours andersom gelopen en eindigde alles in een voor de wandelaars chaotische toestand vanwege de lange wachttijden bij de bussen die iedereen moest afvoeren.
In 2000 liep ik deze marathon zeer ontspannen in 3uur 21 en genoot ik het meeste van het feit dat er zoveel voor mij bekende hardlopers deelnamen. De entourage was gezellig maar doordat er zo vroeg gelopen werd ging er veel meer aandacht naar de wandelaars uit.
In 2004 had ik veel getraind voor de 2e editie maar gooide een griepaanval een week van tevoren roet in het eten.
Nu staat dus de 3e editie voor de deur en ik sta te popelen om me weer in te schrijven. Vanaf 7 januari is dit mogelijk en wel op de volgende site

1 opmerking:

Anoniem zei

weet je ook hoe laat we kunnen inschrijven?

groet Ton