vrijdag 14 maart 2008

Duurloop van drie uur!

Vandaag besloten de duurloop van 3 uur te doen ondanks de pittige wind. Vanmorgen was het gelukkig droog en af en toe was de zon er ook even bij. Deze duurloop moest mij uitsluitsel geven of het verstandig is om de Leidsche Rijn Marathon te gaan lopen. Met de wind in de rug naar Franeker gelopen in een rustig tempo want er mag niet teveel energie verspeeld worden. Na Franeker wordt het zwaarder met de zijwind en op weg naar Arum blaast de wind vol tegen.
In Arum wat energygel tot me genomen en wat gedronken. Het belang van drinken zelfs in deze tijd van het jaar heb ik al lang onderkent en zeker met die lange duurlopen. Na Arum afgeslagen naar Pinjum en weer de wind pal tegen. Hier kom ik op het bekende parcours van de Visserijdagenloop. Na Pinjum staat het klokje al over de twee uren en het gaat redelijk. In Kimswert zit ik op 2uur30 en gaat het weer richting Harlingen. De benen worden wat zwaarder maar ik kan blijven hardlopen en de gedachte aan een warme douche en een luie stoel geeft me weer energie. Precies na drie uur lopen ben ik weer in Midlum maar ben ik ook blij dat het erop zit! De pittige wind kost toch extra energie en al met al ben ik wel tevreden. We gaan dus zeker van start in Utrecht maar ik denk dat de tijd van Terschelling niet haalbaar wordt. Uitlopen zal dus mijn doel worden.

Geen opmerkingen: