zaterdag 26 april 2008

Kollumer Katloop of wel de Foekje Dillema Memorial Run

Gisteravond deelgenomen aan de Kollumer Katloop, die ditmaal omgedoopt was in een soort van Foekje Dillema memorial run. Van te voren had de organisatie gevraagd om het speciale t-shirt te dragen hierbij. Het was fantastisch loopweer, een lekker zonnetje en een steeds verder afnemende wind. Veel lopers aan de start in het gezellige Kollum waar het met name in de winkelstraat erg druk was. Ik nam deel aan de 13.7 kilometer lange wedstrijd, een leuk parcours over landelijke wegen en over het dorpje Burum waar we vlak langs het bekende satellietgrondstation liepen. Ik had niet het idee een erg snelle start te hebben maar van een eerste kilometer in 4.08 was ik wel verbaasd. Het ging wel lekker met de eerste 5 kilometer binnen de 22 minuten. Na het passeren van Burum kregen we de wind wat tegen en kreeg ik wat meer moeite om het tempo van het groepje waar ik in liep bij te houden maar ik beet me er in vast. De tweede 5 kilometer ging wat langzamer maar dat had ik wel verwacht. In de laatste kilometers begon het toch weer wat lekkerder te lopen en na het passeren van het 13 kilometerpunt had ik het gevoel de afstand binnen het uur te kunnen gaan lopen. Aangemoedigd door het publiek in de lange winkelstraat was het nog even sprinten om net binnen het uur over de finish te komen. Deze week qua snelheid weer wat progressie gemaakt dus! De uitslagen staan hier

Geen opmerkingen: