maandag 19 mei 2008

Mislukte marathon van Hoorn


Wat een mooie marathon had moeten worden eindigde gisteren in een gevoel van teleurstelling en piekeren over hoe het verder moet. Zondag was het ideaal weer om een marathon te lopen in Hoorn, 14 graden, niet al teveel wind en droog. Wat was het weer supergezellig bij deze loop, een prachtig parcours langs het IJsselmeer en langs leuke dorpjes, een perfecte organisatie en sfeer heel veel sfeer. De marathonlopers werden om elf uur weggeschoten door een heus kanon en we liepen de eerste twee kilometer door de prachtige binnenstad van Hoorn. Hierna langs de dijk rondom het IJsselmeer over de dorpjes Scharwoude, Schardam en Ellersheim en weer terug. We liepen eerst aan de beschutte kant van de dijk waardoor het best nog wel wat warm was, maar terug ging het tegen de wind in en was het weer koel. Het werd na 10 kilometer snel druk op het parcours want de honderden halve marathonlopers kwamen erbij. De eerste 10 kilometer waren moeiteloos in 48 minuten gelopen en ook op 15 kilometer zat ik nog goed op schema. Na 17 kilometer voelde ik dat het niet lekker ging, het tempo moest omlaag, de benen werden zwaar.
Op het keerpunt van de marathon voelde ik me zo slecht dat het geen zin had om nog zo`n ronde te gaan lopen en sloeg ik af naar de finish van de halve. Goed dat ik dit besloten had want de laatste kilometer naar de finish voelde ik me heel slecht. Ik kwam op de halve nu uit op een tijd van 1.38.18. Maar goed daar was ik niet voor gekomen en ik had dus een slechte middag!

Geen opmerkingen: