zondag 31 augustus 2008

Sneek-Bolsward-Sneek


Gisteren de klassieker Sneek-Bolsward-Sneek gelopen onder zeer warme omstandigheden. Ik moest eerst nog de hele dag werken maar ik had er toch wel zin. Bewust gekozen om 10 kilometer te lopen gezien de buikgriep die ik aan het begin van de week had. Het was erg druk op Het Schuttersveld waar veel sporten tegelijk bezig waren maar het was beregezellig met veel voor mij bekende lopers. Na wat kletsen en inlopen gingen we met een kleine 600 man in aktie waarvan de vrouwen die de 20 liepen een tijdsvoorsprong kregen. De eerste ronde over de atletiekbaan was hobbelen geblazen met zoveel lopers maar na het verlaten hiervan kwam het tempo er beter in. De eerste 2 kilometers gingen in 8.20, veel te hard natuurlijk maar dat tempo moest ik hierna al vlot laten vieren. Het keerpunt werd in 22.30 gepasseerd en ik kreeg al weer snel last van de warmte en het gebrek aan energie. Je wilt wel tempo lopen maar het lijf doet het niet. Er werd gefinisht in 45.16, geen goede tijd maar het is niet anders. Toch was het weer een boeiende editie ( er is niets leuker dan deelnemen aan een loop). Op de terugweg naar huis nog even de zwoegende 20 kilometerlopers aangemoedigd, respect voor allen!

Geen opmerkingen: