donderdag 11 september 2008

De 11 van Bolsward


Woensdag-avond deelgenomen aan de 11 van Bolsward een loop over 10.4 kilometer. Deze loop heb ik al zeer vaak gelopen maar de leuke route en over het algemeen bijna altijd mooie weer maakt het de moeite waard. Er stonden 90 deelnemers aan de start waarvan de meesten uit Bolsward en omgeving. Na een rustige start voelde het wel lekker aan en ik besloot het tempo wat te verhogen. Zodoende kon ik wat lopers inhalen maar besloot niet te forceren ondanks dat ik er nog een paar in het vizier had. De laatste 3 kilometer liepen we nog met drie lopers waarvan er nog een vlak voor de finish moest afhaken. Mijn medeloper dacht zo`n honderd meter voor de finish dat ik het wel gehad had maar een sprint liet mij nog net voor hem finishen.

Ik werd 20e in een tijd van 44.11, wat mij zeer tevreden stelde. Weer boven de 14 kilometer per uur en dat was lang geleden dat me dat gelukt was.

Geen opmerkingen: