zaterdag 6 september 2008

Goede halve marathon gelopen!

Het moest vandaag toch gebeuren, 21 kilometer lopen want over twee maanden komt de Berenloop op Terschelling er weer aan. Ik had me voorgenomen een rustig tempo aan te houden gezien de lengte van de loop en het pittige parcours in Appelscha. Door de regenachtige nacht en de snel oplopende temperaturen was het erg vochtig in de bossen maar gelukkig niet broeierig.
Het parcours van de Invictus Apotheker Kringloop kent twee ronden van 10.5 kilometer over een flink geaccidenteerd parcours. Door de regen lagen er op sommige stukken veel plassen of was het modderig. De eerste 5 kilometer werden in 24 minuten gelopen en het liep wel lekker.
De eerste ronde sloot ik fris af en ik had een goed gevoel voor de tweede. Na een kilometer of 14 het tempo licht kunnen verhogen en dat kon ik goed volhouden tot de finish, die na 1.40.39 werd gepasseerd. Ik kon wel tevreden zijn met deze tijd gezien het feit dat ik eindelijk weer eens lekker gelopen had. Nu maar eens kijken of over twee weken in Lemmer er weer een paar minuten af kunnen?

Geen opmerkingen: