zaterdag 13 december 2008

IJskoude Adventurerun Ameland!



Het was gisteren geen pretje om op Ameland te wezen, het was ijskoud wat voornamelijk op het conto van de harde wind te schrijven was.Ik stond aan de start met als doel om toch weer een beetje in de buurt van de 1uur30 te komen maar het zware parcours en de pittige weersomstandigheden zouden dat er niet gemakkelijk op maken.Ik stond bij de start lekker vooraan achter topper Raymon van Lunzen zodat de eerste kilometer snel gelopen kon worden. Hierna het bos in met veel klimmen en dalen en dus wat rustiger aan om tenminste al niet achter adem op het strand te komen.Hier kwam ik in een mooi groepje te lopen met een hoog tempo maar wat mij na een kilometer of drie toch te snel ging, een eerste teken dat het niet mijn dag zou worden. Het was op het strand zwaar lopen tegen de harde koude wind, helemaal omdat ik alleen kwam te lopen.Gelukkig na 8 kilometer van het strand af en even een kilometer met de wind wat rustiger.De 10 kilometertijd van bijna 45 minuten viel tegen en ik wist wel dat die 1uur 30 niets zou worden.De volgende kilometers naar de zeedijk waren weer pal tegen de wind in en vielen me eg zwaar.Na het 14 kilometerpunt kregen we de wind schuin in de rug maar omdat ik had er weinig voordeel van aangezien ik er geen tempo in kon krijgen.Na 18 klometer viel ik helemaal stil want het hele lijf voelde leeg aan om tenslotte te finishen in 1.36.02.
De tijd viel tegen maar ook het lopen zelf was niet veel soeps vandaag.Volgende keer beter!

Geen opmerkingen: