zaterdag 21 maart 2009

Net buiten de 1uur30!

Na de prima halve marathon van Langezwaag had ik vandaag weer graag onder de 1uur30 willen lopen. De afgelopen twee weken was ik niet 100% fit en wist ik eigenlijk wel dat het moeilijk zou worden.De weersomstandigheden waren werkelijk schitterend vandaag, veel zon,een heerlijke temperatuur, alleen jammer dat de wind in de loop van de middag nogal aantrok.Ik liep voor de eerste keer deze loop op het nieuwe parcours dus afwachten hoe dat eruit zou zien.
Het was een gezellige sfeer rond de Bonefatiuskapel en veel bekende lopers waar ik even een praatje mee kon maken.Om twee uur mochten we weg en liepen de eerste kilometers over de fraaie Bolwerken van Dokkum.De eerste 5 kilometer gingen prima in 20.30 maar die waren ook voor de wind.We liepen langs de Dokkumer Ee richting het dorpje Ee. Door het vrij grote deelnemersveld kon er steeds in een groepje gelopen worden en dat zou later tegen de wind in goed van pas komen. Het 10 kilometerpunt werd rond de 42 minuten gepasseerd maar werd het al zwaarder tegen de wind in.
Bij het 14 kilometerpunt zat ik nog onder het uur maar had ik al het gevoel dat het moeilijk zou worden om onder de 1uur30 te gaan lopen.Als je je sterk voelt lukt het dan wel maar langzaam slipten de krachten weg en werd het bijten.Op karakter werden de laatste 5 kilometer gelopen om tenslotte te finishen in 1.31.16, goed voor een
15e plaats bij de 45 plussers (70 lopers). Ondanks de zware inspanningen was ik toch wel tevreden met deze tijd,niet helemaal super in conditie en de nodige kilometers wind tegen.Verder genoten van deze goed georganiseerde loop.

Geen opmerkingen: