zondag 21 maart 2010

Waardeloze Bonifatiusloop


Je hebt van die dagen dat het lichaam gewoon niet wil en dan is een halve marathon een slijtageslag. Gisteren bij de Bonifatiusloop was het zo`n dag, ik was al een paar weken niet loopfit en wist wel van te voren dat het moeilijk zou worden. Voeg daar nog aan toe dat de loop vanwege de harde wind nog eens extra zwaar was en that`s it. Vorig jaar was er ook veel wind maar liep ik nog een aardige 1uur31. Dat werd vandaag 1.46.13 dus een kwartier langer. De eerst 5 kilometer ging nog redelijk maar hierna werd het al hard minder. Ik had totaal geen macht in het lijf en het tempo werd steeds lager. Tegen de wind in kwam ik ook nog eens alleen te lopen en als er een groepje voorbij kwam kon ik niet aanpikken. Ook zakt je motivatie onderweg tot een minimum en is er geen drang tot aanzetten want een aardige tijd zit er toch niet in.

Zo loop ik dus een halve marathon die we maar weer snel moeten vergeten.

Geen opmerkingen: