zaterdag 24 april 2010

Katloop - Kollum


Gisteravond was ik deelnemer aan de Kollumer Katloop, een loop van 13.7 kilometer. Het parcours van deze loop is prachtig en zeker als het zo`n mooie lenteavond is. De eerste kilometers liep ik nog tussen wat andere lopers maar na een kilometer of 3 sloegen deze af en moest ik het alleen doen en zo bleef het tot de finish. Ik kon na een rustig begin het tempo wat opschroeven en het liep eigenlijk best wel lekker. Onderweg werd It Grutte Ear nog gepasseerd

(satteliet) en in Burum was een verzorgingspost. Ik had verwacht de laatste kilometers wind tegen te krijgen maar die viel gelukkig weg zodat het tempo er goed in kon blijven.

Het was balen dat zo`n 4 kilometer voor de finish ik te maken kreeg met pijnscheuten in de rechterlendestreek. Ik overwoog om een stukje te gaan wandelen maar besloot om door de pijn heen te blijven lopen en dit lukte wonderwel nog in een redelijk tempo.

Ik was toch blij even later de finishvlag te zien in het centrum van Kollum waar ik finishte in een voor mij prima tijd van 59.24.

Geen opmerkingen: