maandag 5 april 2010

Paasloop Terschelling




Met de pasen was ik op Terschelling bij vrienden Jan en Janna Lettinga. Jan is een van degene die daar de loopgroep LAT heeft opgestart met Wim Bakker, ook een fanatiek hardloper van het eiland. Deze mannen hebben 6 jaar geleden het initiatief genomen met het organiseren van de Paasloop. Ze hebben daarvoor een schitterend parcours uitgezet door de bossen en langs duingebied in de omgeving van West Terschelling. Een heel andere loop dus dan de Berenloop maar minstens zo mooi. Ik liep mee bij de 15.3 kilometer, een mooie afstand met een enigzins geaccidenteerd parcours. Er kon ook nog 5 of 10 kilometer gelopen worden.

Er stonden 92 lopers aan de start en dat waren er weer meer dan het jaar ervoor. De weersomstandigheden waren nagenoeg perfekt, droog en weinig wind. Ondanks mijn nog steeds aanwezige longproblematiek ging het best wel redelijk en kon ik nog een aardig tempo lopen.

Ik liep een tijd van 1.07.36 en werd hiermee 4e op deze afstand.

Geen opmerkingen: