zaterdag 17 april 2010

Slach Om E Mar - Burgum



Na de mislukte halve van Dokkum en de meer geslaagde Paasloop op Terschelling kon ik me vandaag weer testen bij de halve marathon in Bergum. De weersomstandigheden waren fantastisch, volop zon en een matige wind. Het parcours zou op sommige plaatsen veranderd zijn dus ik was benieuwd. Het startschot werd gegeven door Henk Kroese en we vertrokken uit het gezellige Burgum. Na 1 kilometer gingen de nodige lopers al de fout in door de verkeerde kant op te lopen maar gelukkig had ik daar geen last van want het eerste gedeelte van de halve marathon was ongewijzigd. Met het windje licht mee liepen we door Sumar op naar het 5 kilometer punt die in 21.27 werd gepasseerd. Het ging me eigenlijk iets te snel en liet het tempo wat vieren. De route rond Jistrum was nogal gewijzigd, eerst moesten we een stuk langs het Prinses Margriet kanaal tegen de wind in, maar wel een mooi stuk om te lopen en later volgde nog enkele kilometers zandpad. Tussen de 5 en 15 kilometer ging het duidelijk wat minder en de tussentijd op de 15 van 1.09.21 viel wat tegen maar had alles met het zware stuk parcours te maken. Gelukkig kon ik hierna iets versnellen om tenslotte in 1.37.46 het halve marathon punt te passeren. We waren nog niet bij de finish want dat was pas na 21.6 kilometer. Zo kwam er een eind aan een pittige halve marathon met een eindtijd die voor mij op dit moment niet onaardig is.

Geen opmerkingen: