zondag 13 juni 2010

Boerenloop Abbega


Zaterdag nam ik voor de eerste keer deel aan de Boerenloop in Abbegea. Abbegea is een klein dorpje tussen Bolsward en Sneek en ligt in de gemeente Wymbritseradeel. De loop werd georganiseerd door Fit en Frij Rinners en AV Horror. Er moest een afstand gelopen van 10 kilometer waarbij het parcours langs o.a. Abbegeasterketting, Easthim, Nijesyl en Pikesyl liep.

Na het ophalen van het startnummer in de gezellige feesttent konden we ons omkleden in een clubgebouw. Vriend Lolke Cnossen was er ook en ik stelde voor om hem gezelschap te houden bij de loop. Na de start liepen we nog een rondje om de kerk en ging het op weg richting de brug van Abbegeasterketting over de Wimmerts.Hierna werden we gescheiden van de 5 kilometer lopers en liepen we over de Rige en de Nessenwei naar Easthim. De eerste kilometers kregen we de wind in de rug en was het flink warm. Het was genieten van het prachtige boerenlandschap met boerderijen,weilanden en natuurlijk de koeien. Na het passeren van Easthim moest Lolke even wandelen en gaf aan dat ik maar moest doorgaan. Ik besloot daarom de laatste 4 kilometer nog even volle bak te lopen en kon zodoende nog enkele lopers inhalen.

Ik finishte in een tijd van 49 minuten. Een leuke loop deze Boerenloop!

2 opmerkingen:

calvarieberg zei

filmpje met jullie startnummers komt eraan...

groet ton

Abbega zei

Was een leuke wedstrijd, alleen jammer dat het weer niet helemaal lekker meewerkte, beetje teveel regen daar in Abbega.