zondag 19 december 2010

Theocracy - Theocracy


In 2008 stond de 2e cd van de amerikaanse metalband Theocracy Mirror Of Souls bovenaan mijn lijstje van favoriete cd`s. Gek genoeg ben ik niet op zoek gegaan naar hun eerste cd uit 2003. Na enkele luisterbeurten ben ik blij dat ik dat toch nog gedaan heb want wat blijkt dat een geweldig stukje muziek te zijn. Gek genoeg is deze cd niet gespeeld door een band maar is bandoprichter Matt Smith de man die alles ingespeeld heeft en ook de zang verzorgd. Ik sta er versteld van hoe een persoon dit muzikale werkje in elkaar heeft kunnen zetten! Toch klinkt deze cd wel iets anders dan Mirror die meer metal gericht is. Je hebt ook enkele luisterbeurten nodig om de muziek tot je te laten komen met name op de 3 langste nummers, The Serpent`s Kiss,The Healing Hand en Twist Of Fate die allen ruim 11 minuten klokken. Maar wat zijn dat dan ook geweldige nummers! Deze drie nummers zijn erg afwisselend met rustige fragmenten, snelle passages, orchestrale stukken en heavy elementen. Vooral met de koptelefoon op is het genieten geblazen. Het enigste wat een beetje stoort zijn de teksten die over god en het geloof gaan maar daar luister je wel doorheen. Andere mooie nummers zijn het snelle titelnummer, het erg mooie Mountain en het ballad achtige Sinner. Samenvattend is dit een topprodukt te noemen en nu maar uitkijken naar de 3e cd van deze klasse band!

Geen opmerkingen: