zaterdag 5 februari 2011

Halve marathon Leeuwarden


Na de halve marathon van Tzum had ik hoop op een nog snellere tijd gehad in Leeuwarden maar dat zou vandaag niet gaan lukken met windkracht 8 en windstoten van windkracht 9.

Tot Ritsumasyl ging het nog redelijk door enige beschutting van medelopers en bossages maar hierna kwam ik alleen te lopen op weg naar Dronrijp. Ik stond af en toe haast stil door de stormachtige wind die blies op de kale weg naar het benzinestation nabij Menaldum. Hierna was ook het stuk erna zeer moeilijk te lopen want de harde wind van opzij blies je soms haast omver.

Gelukkig kwam de wind terug naar Ritsumasyl in de rug maar werden de benen soms onder je lijf vandaan geblazen zo leek het. het eerste stuk had al veel kracht gekost en de benen gingen aardig zeer te doen. Hierna weer richting Marssum en een lang stuk langs de grote weg terug naar Leeuwarden, hier kon ik weer enigzins tempo maken. Na de glazen piramide staken we binnen door over het industrie terrein richting het FEC en was er weer veel wind van opzij. Ondertussen zat ik toch aardig doorheen maar inmiddels waren we gelukkig dicht bij de finish gekomen. Ik finishte in 1.36.55, gezien de zeer zware omstandigheden een voor mij nog redelijke tijd. Ik hoop dat ovet twee weken in Langezwaag de omstandigheden gunstiger zullen zijn om een tijd rond de 1uur30 te gaan lopen.

Geen opmerkingen: