zaterdag 5 maart 2011

Shakra - Back On Track


Als liefhebber van de harde muziek sta ik open voor veel vormen van rockmuziek maar het is triest te constateren dat het meeste wat tegenwoordig verschijnt op rock/metal gebied niet te pruimen is. Mijn bezwaren zijn o.a. het schrijnend gebrek aan goede zangers, het lijkt allemaal op elkaar,het is te extreem of het is gewoon mijn pakkie niet aan. Daarom was ik blij dat ik de afgelopen week kennis kon maken met de voor mij nog onbekende band Shakra uit Zwitserland. Voor zover ik mij herinneren kan had ik alleen een lp van Krokus in mijn verzameling en dat was al een heel oudje. De cd Back on Track weet mij gelijk al te pakken met zijn aanstekelijke nummers die zweven tussen stevige hardrock en metal. Verder valt de uitstekende produktie op waardoor de nummers lekker je boxen uit knallen en de band heeft in persoon van John Prakesh een prima nieuwe zanger! Inmiddels is er ook een videoclip van het titelnummer en dat is ook gelijk een van mijn favorieten. Andere uitschieters zijn `LL Be You, Brand New Day, B True B You en de rockballads Lonesomeness en When I See You. De overige nummers zijn ook prima. Deze lekkere cd is voorlopig wel even zoet in mijn cdspeler!

Geen opmerkingen: