zaterdag 12 november 2011

Marderhoekloop Oudemirdum

Na de geweldig mooie marathon op Terschelling heb ik even 4 dagen niets gedaan om de spieren wat tot rust te laten komen. Gistermiddag even een half uurtje rustig gelopen om de spieren wat los te maken en dan vandaag naar de Marderhoekloop in Oudemirdum. Het was vanmorgen flink koud met 3 graden maar het zonnetje scheen prachtig en wind was er nauwelijks. Ik zou 10 Engelse Mijlen gaan lopen, lekker rustig aan was de bedoeling. Net als zovelen besloot ik toch in de korte broek te gaan lopen want het parcours was aardig beschut en de zon warmde al wat op. Leuk was het om van andere lopers te horen dat het zo goed gegaan was op Terschelling en ik voelde me ook superfit voor de start. Na een erg rustige start na een kilometer of 4 het tempo licht verhoogd en dat kon prima. Het 8 kilometerpunt werd in 37. 23 gepasseerd, dus een eindtijd van 1uur15 zat er wel in. Na het 10 kilometerpunt had ik wat lopers voor me in het zicht en doordat het lekker liep kon ik het tempo nog wat verhogen. Het groepje waar ik een tijdje in gelopen had liet ik achter me en de laatste 4 kilometer nog even flink aangezet in het Fonteinbos om tenslotte te finishen in 1uur12. Dit was een tijd om een week na een marathon zeer tevreden mee te wezen. Nu nog een 4 weken doortrainen voor de boscrossmarathon in Diever want ik heb serieuze plannen om daar aan deel te gaan nemen.

Geen opmerkingen: