maandag 10 december 2007

Intervaltraining


In November liep ik de marathon op Terschelling. Ik had daarvoor een schema van 12 weken uitgetrokken met als hoofdmoot duurlopen van een uur tot later drie uren. Van al die duurlopen wordt je toch wel wat trager dus met ingang van vandaag de interval er weer ingegooid. Al hoewel ik volgende week begin met de voorbereiding voor een marathon in Maart moet ik die intervaltraining er toch maar wat bijin zien te voegen. Eigenlijk vind ik het ook best wel leuk!
Op de Oostpoort, een industrieterrein op loopafstand van mijn woning heb ik een parcours uitgezet van een kilometer met op elke 200 meter een streep op de weg. Een mooie bijkomstigheid is dat die weg goed verlicht is, dus ik loop ook nog veilig. Vandaag dus kilometer lopen op het programma ( ditmaal in stilte en zonder rockmuziek) allemaal rond de vier minuten. Het ging me vrij gemakkelijk af dus dit bied perspectief voor de komende tijd.

Geen opmerkingen: