zondag 9 maart 2008

Zaterdag al vroeg naar Diever vertrokken om deel te nemen aan de Drents Friese Wold Marathon. Ik nam deel aan de 28 kilometerloop, waar ruim 90 lopers voor aan de start stonden.
Het was droog weer met af en toe een glimpje zon en een matig windje. Vertrokken op een tijd van 2.20 dus vijf minuten de kilometer. Het deelnemersveld viel al snel uit elkaar maar na een kilometer of drie kwam ik in een groepje van 4 lopers te lopen met een voor mij aangenaam tempo. De eerste 5 kilometer gingen in een tijd van 22.46 , dus iets sneller dan het beoogde tempo. Het liep lekker ontspannen en de mooie omgeving van bossen en vennetjes werkt inspirerend. De 10 kilometer gaat in 48 minuten dus ook prima. Hierna op naar de 15 kilometer waarbij ons groepje aansluiting vind met een groepje die al een tijdje voor ons liep. We passeren in 1.11.35.Het 20 kilometerpunt wordt gepasseerd in 1.36.35 dus mooi op schema.
Het wordt voor de lopers hierna duidelijk zwaarder want langzaam valt de groep uit elkaar.
Het 25 kilometerpunt wordt door mij in iets meer dan 2uur gepasseerd maar het beste is er bij mij dan wel af. Ook een noodzakelijke sanitaire stop die je ritme breekt doet dan geen wonderen. Ik finish in een tijd van 2.15.00. Qua tijd dus om tevreden over te zijn maar niet over de moeilijke laatste kilometers. Ik finish op een 16e plaats op deze afstand ( ik denk wat hoger want de uitslagenlijst zitten fouten in). Voor de uitslagen zie hier
Jammer dat twee lopen in een weekend wat teveel van het goede zou zijn dus helaas niet naar de Merenloop, die ik normaliter niet zou willen missen! Hoe brachten mijn collega lopers het er daar vanaf, wel dat zie je hier

Geen opmerkingen: