zaterdag 19 april 2008

Lenteloop Bolsward


Vanaf donderdag af flink verkouden dus met niet al te hoge verwachtingen naar de Lenteloop in Bolsward gegaan. Met het inlopen merk je al dat het geen superdag wordt maar ja je wilt toch die kilometers maken. Het is druk bij de inschrijving geweest en meer dan 140 lopers staan aan de start van deze door LAB georganiseerde loop met afstanden van 5,10 of 15 kilometer. Na de start gaat het richting Nijland met een flink oostenwindje tegen. Het tempo kan ik er niet in krijgen zoals ik zou willen en verscheidene lopers halen me in. Na Nijland loop ik samen met nog een andere loper de laatste lastige kilometers tegen de wind in, voordat we weer terug gaan met de wind in de rug naar Bolsward. Ik maak optimaal gebruik van de wind en zowaar er komt er nog wat tempo in en ik kan zelfs nog wat lopers inhalen. De finish wordt gehaald in een tijd van 1.09.32, niet super maar met een halfbakken lijf nog acceptabel!

Geen opmerkingen: