zondag 6 april 2008

Prachtige ronde van Wymbritseradeel!


Het was een gok om twee weken na de marathon van Utrecht alweer een loop van 30 kilometer te doen, maar na een prima generale van anderhalfuur op vrijdag durfde ik het wel aan.

Samen met Wim Bakker van Terschelling richting Sneek vertrokken onder winterse omstandigheden maar gelukkig scheen bij de start de zon weer.


We hadden een tijd van rond de 2.30 in het hoofd en liepen de eerste kilometers richting Folsgare lekker mee in een grote groep. Na een kilometer of 7 sloeg de 21 kilometer af en bleven we over in een groepje van drie. Even voor Abbega leek een openstaande brug ons even op te houden maar gelukkig ging die op tijd weer naar beneden. Een alsmaar kletsende Wim Bakker hield de stemming er goed in en ging het richting Blauwhuis waar zowaar de nodige toeschouwers stonden om ons aan te moedigen. De zwakke wind zorgde voor een lekkere verkoeling en het zonnetje bleef goed zijn best doen. De 15 kilometer werd in 1uur13 gepasseerd, dus mooi op schema. Na Nyland ging het even pal tegen de wind in maar richting Hartwerd en hierna weer op naar IJsbrechtum kregen we het windje in de rug en voelde het zelfs warm aan.

Inmiddels voelde ik me wat misselijk door een lege maag maar ik kon toch goed het tempo erin houden. De tussentijden op de 20 en 25 kilometer bleven mooi op schema en na kilometer 28 waren Wim en ik onze metgezel kwijt geraakt. Na IJsbrechtum op kilometer 29 had ik wel in de gaten dat de afstand niet helemaal klopte want het was nog wel een aardig eindje naar de finish.

Toch nog wel iets op het tandvlees ging het richting finish om daar in 2.33.43 onder de boog door te komen. Al met al toch tevreden want zo kort na een marathon was dit toch weer een hele kluif. Alle uitslagen vind je hier
De afstand van deze loop bleek ongeveer 31.2 kilometer te zijn en hadden sommige lopers ook nog vlak voor de finish een raar stukje moeten lopen?

Geen opmerkingen: