woensdag 18 juni 2008

10 kilometer loop Sint Nicolaasga

Vanavond naar Sint Nicolaasga geweest om deel te nemen aan de loop Sint Nyk in e Kyk.
Zoals eerder vermeld om een 10 kilometer te lopen en een basistijd te lopen voor de komende weken. Er was geen groot deelnemersveld maar dat had natuurlijk alles te maken met de net gelopen Slachtemarathon. Ik had gisteren al weinig spierklachten meer en vanavond voelden de benen prima aan. Het was ook nog eens heerlijk weer en ik kon nu mooi de Nike Plus gebruiken om de gelopen afstand te toetsen aan die door de organisatie uitgemeten 10 kilometer. Het parcours van deze loop was prachtig met enkele kilometers bospad en een mooie landelijke omgeving. Ik kon gelijk van de start een wat hoger tempo lopen dan wat ik de laatste tijd gewend was geweest maar dat moet je dan ook 10 kilometer vol kunnen houden! Na 5 kilometer moest ik het tempo iets laten vieren maar verder ging het goed. Over de finish gekomen gaf de Nike Plus 9.840 meter aan, dus iets korter dan de door de organisatie gegeven afstand. In hoeverre de afstand nu precies is valt moeilijk te zeggen maar ik vond het wel best zo. Doordat ik zo bezig was geweest met de afstand heb ik mijn eindtijd niet goed kunnen zien maar het was iets in de 42 minuten. Met deze tijd kon ik dus wel tevreden zijn aangezien ik mezelf hiervoor nog wel enige tijd had gedacht. Ik hoop voor het weekend alle uitslagen te kunnen plaatsen.

Geen opmerkingen: