zaterdag 14 juni 2008

De derde slachte marathon

Het was vandaag zo ver, de Slachtemarathon tussen Oosterbierum en Raerd. Mijn voorbereiding was ronduit belabberd geweest, ik had zelfs nog een duurloop nodig van 28 kilometer enkele dagen hiervoor. Gelukkig herstel ik altijd snel maar een eindtijd rond de 4 uur voor mij zou niet zo raar zijn met zo`n voorbereiding.
Net als alle andere lopers was het vroeg opstaan geblazen maar gelukkig was ik snel wakker en op naar Sneek. Daar stonden de bussen al klaar om ons naar de start in Oosterbierum te brengen. Het was toch wel weer een belevenis onder politiebegeleiding en in colonne naar Oosterbierum. Daar was het nog haasten geblazen om op tijd te kunnen starten maar het lukte.
Het was uitstekend loopweer voor mij, niet te warm en een lekker koel windje meestijds in de rug. De eerste kilometers was het dringen geblazen op de smalle Slachtedyk waar nu honderden lopers liepen daar waar ik vaak alleen loop. Het was werkelijk prachtig om al die lopers in een lint over de Slachtetille te zien gaan. We waren vlot bij Kysterzijl en op naar Achlum alwaar we werden verwelkomt door de speakers Jan de Krijger en Jan Kooistra. Ik liep in een tempo iets boven de 5 minuten de kilometer en het ging prima. Het tweede stuk grasdijk tussen Achlum en Lollum was prima te lopen en al vlot lieten we het 10 en 15 kilometerpunt achter ons. In de buurt van Wommels zaten we op de helft en 1.47.00 stemde mij tevreden. Ik kon goed doorlopen en genoot van al het culturele langs de kant van de weg. De Neie Kromme werd gepasseerd en dan merk je toch wel dat die iets minder stijl is. Tot aan kilometer 35 waren er geen problemen maar het laatste stuk grasdijk liet de spieren even flink doen voelen. De laatste 5 kilometer was het tempo als verwacht niet al te hoog meer en was het even doorbijten. Raerd kwam in zicht en de laatste 500 meter kwam er zelfs nog een klein sprintje uit. De eindtijd 3.37.34 was echt wel boven verwachting, zo`n slechte voorbereiding en dan nog deze tijd.
Al met al ontzettend genoten van deze marathon, prima weer, een prachtige omgeving en dat moet gezegt worden een uitstekende organisatie. De complimenten voor AV Horror!
Alle uitslagen zijn hier te vinden.

Geen opmerkingen: