vrijdag 6 juni 2008

Eerste ervaringen Nike Plus

Vandaag begonnen met het uitproberen van mijn Nike Plus loopset. Enkele jaren geleden had ik op het aangrenzende industrieterrein met de fietscomputer een parcours van een kilometer uitgezet, inclusief 200 meters. Om de set te calibreren moest ik 400 meter lopen en nog enkele gegevens zoals je gewicht invoeren. Ik moet zeggen dit werkte snel en bij controle na het lopen van mijn eerder gemeten kilometer zat er nauwelijks verschil tussen. De Nike Plus is dus aardig precies in het meten van de afstand.
Ik heb de Nike schoenen nog maar kort ingelopen maar ze voelen aardig goed aan!
De muziek uit de Ipod klinkt prima, de rockmuziek klinkt lekker door!
Bij het aansluiten `s avonds van de Ipod werd de workout gelijk opgepikt en kon ik deze doorverbinden naar de website van Nike waar ik al snel mijn prestatie op het beeldscherm kon zien.
Mijn eerste ervaring is dus positief, de komende dagen de nieuwe loopschoenen rustig inlopen en dan aan het werk met een 10 kilometer schema. Na de Slachte marathon wil ik weer aan mijn snelheid werken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoe accuraat is de afstand van de Nike+ bij intervaltraining, dus bij wisselende snelheid?