zaterdag 9 augustus 2008

Het lichaam wil niet!

Vandaag gelopen in Oude Willem alwaar SV Friesland de organisator was van deze trimloop in en rond de bossen van het Drents Friese Wold. Ik had me ingeschreven voor de 16 kilometer daar het niet overdreven warm was. Vorige week in de training had ik al gemerkt zeer veel problemen met de ademhaling te hebben en geen macht om een tempo van laat staan 4.30 de kilometer te lopen. Vandaag leek het zelfde probleem mij parten te spelen, al na 5 kilometer wou het voor geen meter ondanks een niet eens zo`n hoog tempo. Ik besloot om na 8 kilometer er de brui aan te geven daar ik niet de energie op kon brengen om nog eens 8 kilometer te lopen. wat er nu aan de hand is is mij niet duidelijk, aan de conditie kan het niet liggen want die was goed.
Afwachten hoe het de komende tijd gaat ik probeer gewoon te blijven trainen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Herman ik heb af en toe precies hetzelfde. Waaraan het licht weet ik ook nog niet precies, wellicht heeft het iets te maken met een tekort aan bepaalde vitamines. Ik experimenteer er wat mee en krijg toch de indruk dat het hier mee te maken heeft. De ene keer wil het voor geen meter terwijl de volgende keer het zomaar gaat. Gewoon doorgaan.

Gr. Otto.

Anoniem zei

Hoi Otto en Herman,

Zou het te maken kunnen hebben met het grote aantal wedstrijden dat jullie lopen? Ik verbaas me er altijd over dat jullie, ook na een marathon, alweer zo snel hersteld zijn. Ik ben er zelfs een beetje jaloers op. Mijn tip is een rustige periode inlassen met weinig wedstrijden.

Groeten en succes,

Gerrit Kramer

Anoniem zei

Hoi Gerrit en Herman,

Gerrit je hebt ongetwijfeld gelijk maar voor mij, en ik denk ook voor Herman, is het moeilijk om een keer niet te lopen. Een soort verslaving dus.

Groeten Otto.