zaterdag 20 september 2008

Prima halve marathon Lemmer

Had ik laatst in Appelscha de hoop uitgesproken weer een aantal minuten van mijn halve marathontijd af te halen, vandaag in Lemmer was er de mogelijkheid. Vanmorgen met prachtig weer naar deze mooie friese plaats afgereisd waar we in konden inschrijven in de schitterende sporthal de Lege Fonnen. Vorig jaar liep het bij deze loop voor geen meter en daarom besloot ik behoudend te starten. Vanaf het strand bij Lemmer nog even een rondje om de vuurtoren en dan langs het Woudagemaal naar het 5 kilometerpunt, die ik helaas over het hoofd heb gezien.
Op weg naar het dorp Oosterzee-Buren begon het toch wel lekker te lopen en het 10 kilometerpunt werd in 44.30 gepasseerd, mooi op schema voor een tijd van 1uur35. We liepen een mooi stuk langs het Tsjukemar en hierna weer terug naar Oosterzee. Het liep nog steeds goed en het 15 kilometerpunt werd in 1.07.05 gepasseerd, dus nog steeds op schema. Op weg terug naar Lemmer ( een lange weg ) kreeg ik nog twee lopers op het oog en langzaam liep ik op ze in. Kilometer 20 zat nog net onder de 1uur30 en zag het er goed uit. De laatste loper van de twee voor me wist ik zo`n 500 meter voor de finish nog bij te halen om te finishen in 1.34.02.
Ik was dus dik tevreden met die eindtijd maar nog meer over het lopen zelf. Kunnen we weer richting 1uur 30?

Geen opmerkingen: