zondag 21 september 2008

Tweede bij de Roekenloop!


Het is altijd leuk om eens deel te nemen aan een loop waar je nog nooit geweest bent. Zo kon ik vandaag deelnemen aan de Roekenloop in Weidum. Deze loop was er alweer voor de 6e keer maar stond nu voor het eerst op de trimloopagenda. Grote animator voor deze loop is Saco Hemstra uit Weidum, en net als ik lid van SV Friesland. Bij het inschrijven was er een gemoedelijke sfeer maar stonden er nog maar een handjevol lopers die ik kon. Gelukkig kwamen er later nog meer met uiteindelijk dik 60 deelnemers. Kleinschalig maar zeer gezellig mede door het goede weer. Er konden afstanden van 3,7,12, of 16 kilometer gelopen worden. Het parcours was deels bekend voor mij namelijk van de Twirreloop in Wytgaard. Met een heus kanonsschot werden we weg geschoten om 16,3 kilometer te gaan volbrengen. Na een klein rondje van bijna 5 kilometer moesten we onder een bruggetje door en ging het langs het water een lange weg af richting gemaal van Reduzum. De eerste 5 kilometer liepen wat sneller dan zaterdag, nog onder de 22 minuten. Ik liep met een jonge jongen op de 4e plaats met ver voor ons nummer twee die nog net in ons zicht lag. Na een verversingspost rond kilometer 8 kon ik verrassend mijn medeloper lossen en ging het richting Wytgaard. Het begon steeds lekkerder te lopen en de nummer twee ( Mathijs Lusthof ) kwam steeds dichterbij. Op de weg terug naar Weidum kon ik hem zelfs passeren en ging het als een speer naar de finish. Ik werd tweede op deze afstand in een tijd van 1.09.19. Hier kon ik zeer tevreden mee zijn, zeker na de halve marathon van zaterdag. Na afloop douchen in het dorpshuis en tevreden weer naar huis. Leuke loop!

1 opmerking:

Anoniem zei

gefeliciteerd!