zaterdag 29 november 2008

Sinterklaasloop franeker



Vanmorgen lokt het druilerige weer niet om naar Franeker af te reizen maar na twee weken zonder heb ik veel zin om een wedstrijdje te lopen.Ik kies voor de halve marathon omdat ik a.s. maandag in Bolsward de kans heb om een korte tempoloop te doen.Na de marathon van Terschelling wil ik een wat snellere halve marathon lopen omdat mijn doel is eind December weer eens onder de 1uur30 te lopen in Marrum.
Voor de start lees ik op het inschrijfformulier dat het 22.5 kilometer is,dus ook nog wat langer.
Sinterklaas is ook bij de start dus sfeer is er genoeg!We gaan richting Donjum,Tzummarum en Ried en ik kan een redelijk tempo lopen.Bij Ried worden we een pad opgestuurd vol drek en plassen dus erg zwaar om te lopen.Ik loop vanaf Tzummarum alleen dus steun van een ander zit er ook niet in.Hierna gaan we naar Slappeterp,Peins en Schalsum en is het vechten tegen de opkomende vermoeidheid.Toch kan ik merken dat de fitnesstraining van de me sterker heeft gemaakt want ik kan me er doorheen bijten.Ik finish in 1.39.01 en met de wetenschap dat het praktisch 23 kilometer was ben ik zeer tevreden en op koers voor Marrum.

1 opmerking:

calvarieberg zei

Goede tijd Herman!
Tot maandag wellicht, zal wel weer druk worden denk ik.