zaterdag 27 december 2008

Oudejaarsloop Marrum



Het was mijn doel de afgelopen weken om in Marrum weer eens onder de 1 uur 30 te lopen, maar omdat ik deze week niet fit was en niet had kunnen trainen was dat natuurlijk een utopie.
Toch gekozen om de halve marathon te lopen en dan maar kijken waar kom ik op uit.
Het was met 1 graad koud en de wind begon wat aan te trekken bij de start.De eerste
5 kilometer had ik moeite met de ademhaling omdat je altijd gedwongen wordt sneller te starten dan je wil met al die bekende lopers om je heen.
De 5 kilometer ging nog best wel vlot in 21.55 minuten.Hierna ging het tegen de wind in richting Birdaard en met medeloper Laas Bonnema als metgezel konden we elkaar mooi afwisselen.De ademhaling ging wat beter en ik kwam wat lekkerder in het ritme te lopen.Na Birdaard werden we bijgehaald door een groepje lopers die een duidelijker hoger tempo liepen maar waar ik gelukkig goed bij kon blijven.Het 15 kilometer punt werd in 1.05.32 gepasseerd.Hierna kon ik het tempo wat opvoeren en met de wind licht in de rug werden nog wat lopers bijgehaald.Ik wist te finishen in 1.31.19 een tijd waar ik zeer tevreden over was gezien het feit dat ik niet 100 procent fit was.
Toch wel jammer dat ik het loopjaar net niet met een tijd onder de 1uur30 heb kunnen afronden maar en heel jaar 2009 ligt nog voor me dus kansen genoeg!

Geen opmerkingen: