zondag 25 januari 2009

De halve van Tzum






In het begin van de week was ik door buikgriep totaal niet met de gedachte bij de halve marathon van Tzum, ja dat zal wel niets worden zaterdag.Maandag, dinsdag niets kunnen eten maar woensdag en de rest van de week gelukkig wel.Zaterdagmorgen besloten toch naar Tzum te gaan ook vanwege de 25e editie en de altijd gezellige sfeer bij een SV Frieslandloop! Ik was wel zo wijs om voor de 10.2 kilometer te kiezen en niet voor de halve want het lijf was natuurlijk niet top na zo`n week.
Er stond een zeer groot deelnemersveld aan de start wat natuurlijk geweldig mooi was voor Arie Smedinga en zijn ploeg.Iets over elven viel het startschot en het ging vlot weg richting Winsum.De eerste 5 kilometer ging toch nog behoorlijk snel voor de wind in 20.16 maar de opspelende kramp in de buikstreek liet me merken dat het lijf het zo eigenlijk wel genoeg vond.Gelukkig kon ik me nog wat optrekken aan medeloper Klaas Kooistra om tenslotte te finishen on 42.57.Veel verval in de tweede helft maar de eindtijd viel me nog reuze mee, wat had ik gelopen op de halve als ik wel in goede doen was geweest? Ik moet nog wel even kwijt dat dit een prachtige loop was,veel deelname en een puike organisatie met gratis snert,consumptie en aandenken,klasse!
Wel,me nu maar richten op Schoorl over twee weken, misschien loop ik daar wel de halve i.p.v.de 30 aangezien ik pas in Juni de marathon in Amersfoort wil lopen.

Geen opmerkingen: