vrijdag 20 februari 2009

Cornerstone in Concert


Ik ben sinds enige tijd helemaal wild van de deense band Cornerstone ( lees twee vorige recensies)en daarom was ik nog steeds op zoek naar eerder materiaal van hun.
Zo ben ik sinds kort in het bezit van hun dubbele live cd. Zelden ben ik zo enthousiast geweest over een live cd als bij deze.Deze kun je zo naast klassiekers als Strangers in the Night van UFO of Exit Left Stage van Rush zetten.Wat maakt deze band nu zo bijzonder, ten eerste de fenomenale zanger Dougie White, wat een dijk van een stem heeft deze schot zowel in rockers als in ballads.Als tweede de geweldige pakkende nummers die deze band schrijft,in stijl als Rainbow en Dio.De overige deense muzikanten zijn uiterst bedreven op hun instrument maar gaan niet te buiten aan oeverloos gesoleer maar alles staat in het teken van de songs.
De absolute prijsnummers op deze dubbel cd zijn,het opzwepende 21st Century Man,de headbanger When the Hammer Falls,House of Nevermore waar Dougie de sterren van de hemel zingt,Some People Fly,de ballad Singin Along waar ook het zangwerk mij kippenvel bezorgt,het prachtig naar een climax werkende I am Alive en de robuuste rocker Scream. Maar de rest is ook gewoon geweldig,geen zwak nummer staat er op.Deze cd blijft nog heel lang rondjes draaien in de cdspeler!

Geen opmerkingen: