zondag 22 februari 2009

Onder de 1uur30!


Eindelijk is het dan weer eens gelukt,meer dan anderhalf jaar geleden was het voor het laatst dat ik de halve marathon onder de 1uur30 liep.
In Langezwaag waren de weersomstandigheden goed en voelde ik me sterk genoeg om het te gaan proberen.In Egmond en Marrum was ik er al dichtbij geweest en na de prima 30 van Schoorl moest het toch gaan lukken?
De eerste 5 kilometer gaan voortvarend in 20.13 en het gaat lekker.In gezelschap van een medeloper moet ik de kar trekken maar heb er geen moeite mee. Het 10 kilometerpunt wordt in 41.10 gepasseerd en realiseer ik mij dat ik zo hard op de 10 al in geen tijden heb gelopen!Na het verlaten van de bossen gaan we via de Knipe terug naar Langezwaag.Het 15 kilometerpunt wordt in 1.02.12 gepasseerd en ik voel dat het eigenlijk niet meer kan mislukken of ik moet instorten.Mijn medeloper ben ik inmiddels kwijt en ik kan me wat richten op lopers voor mij.Zodoende blijft het tempo er redelijk in en finish ik in 1.28.25.Dik tevreden natuurlijk met deze tijd!

Geen opmerkingen: