zondag 8 februari 2009

De 30 van Schoorl



Vandaag met (loop)vriend Wim Bakker naar Schoorl geweest voor de Groet uit Schoorl Run.Op weg naar dit mooie Noord-Hollandse dorp werden we overvallen door pittige sneeuwbuien en zag het er niet naar uit dat we goede loopomstandigheden zouden krijgen.Maar gelukkig kwam de zon kort na arriveren te voorschijn en bleef het prachtig weer.Wim zou de halve marathon lopen en ik de 30 kilometer.Ik was positief gestemd na de goede training en zou proberen 4.30 de kilometer te gaan lopen maar wel met de verwachting dat ik dat waarschijnlijk niet de hele 30 kilometer vol zou houden.Na een wat tumultueuze start vanwege de drukte ging het vlot van start door het dorp Schoorl en ging het richting Groet.Van hieruit gingen we de mooie bossen in met af en toe wat vals plat.De eerste 10 kilometer ging prima in 45 minuten,maar mede door wat meer wind tegen in het Noord-Hollandse duingebied verloor ik anderhalve minuut op dit schema maar het voelde verder nog prima aan.Na de splitsing van de halve marathon lopers kregen we enkele zeer lastige kilometers door de modderpaden,gladde stukken weg en een stukje crosspad.Vanaf kilometer 24 ging het weer wat glooiend op en neer maar ik kon het tempo nog aardig vast houden.Bij kilometer 27 liep het weer even vals plat omhoog en dat sloeg wel even in de benen maar na kilometer 28 ging het licht naar beneden.Het laatste stukje naar de finish ging prima en ik finishte in 2.18.10, een tijd waar ik zeer tevreden over was.
Aangezien ik me al opgegeven heb voor de marathon van Amersfoort ben ik er al vroeg bij wat betreft de lange afstand en tevens is het een goede basis voor de halve marathon.

Geen opmerkingen: