dinsdag 3 februari 2009

Cornerstone - Two Tales Of One Tomorrow


Van de deense band Cornerstone had ik al wat langer twee nummers van de cd Two Tales Of One Tomorrow op de mp3 speler staan.Je moet bedenken dat deze cd al van 2007 is en nog nooit echt goed door mij beluisterd was.Twee weken geleden ben ik intensief gaan luisteren en ben tot de conclusie gekomen dat ik al meer dan een jaar een klasse cd in huis heb!De band bestaat uit superzanger Dougie White,bassist Steen Morgensen,drummer Alan Sorensen,gitarist Kasper Damgaard en Keyboardspeler Rune Brink.De stijl van hun muziek valt te beschrijven als hardrock ala Rainbow,Dio maar wel met een eigen gezicht.Vanaf het eerste nummer Misery is het genieten geblazen van zeer goed in het gehoor liggende rock met toch wat licht progressieve trekjes.
Veel nummers hebben een bepaald soort emotionele basis ( vooral door de prachtige vocalen van Dougie) die moeilijk te omschrijven valt maar je werkelijk bij de kladden pakt.Schitterende nummers zijn Mother of Mercy,Blinded,Pray,Two Tales of One Tomorrow en Wicked maar ook de rest is ook uitstekend.Het gitaarwerk en de altijd aanwezige keyboards zijn de basis van deze schitterende muziek.Ik heb in geen jaren zo`n sterke cd gehoord, werkelijk prachtig!

Geen opmerkingen: