maandag 9 maart 2009

Zware Merenloop in Grou!




Afgelopen zondag was het bikkelen geblazen bij de 29e editie van de Merenloop in Grou.Nu 14 kilometer lang maar zeer zwaar doordat er enkele kilometers door de weilanden bij het Prinses Margrietkanaal en het Pikmeer gelopen moet worden en ook over enkele hekken geklommen moet worden.Bij de start merk ik dat ik niet 100 % fit aan de start sta maar toch gaan de eerste 4 kilometer vlot in 16 minuten en een beetje.Toch als het echte werk begint merk ik dat er iets ontbreekt vandaag, ik moet werken als een paard om het drassige en modderige parcours te nemen en er zit totaal geen snelheid meer in.
Een gehoopte eindtijd rond het uur zit er al lang niet meer in als ik weer op gewoon asfalt kom te lopen.Gek genoeg lukt het me om daar weer wat snelheid te ontwikkelen.
Zo kom ik bij de finish in een tijd van 1.04.40 waar ik dus niet tevreden mee ben.
Jammer dat het er vandaag niet in zat maar toch genoten van de entourage en het fraaie parcours.

Geen opmerkingen: