maandag 4 mei 2009

Bevrijdingsloop Sint Jacobaparochie

Zaterdag naar Sint Jacobaparochie geweest voor de Bevrijdingsloop.De vrijdag ervoor had ik een testloop gedaan van 10 kilometer om te kijken of het zin had om de 25 kilometer te gaan lopen.Het ging vrijdag een stuk beter als die dinsdag ervoor zodat ik het er op zou wagen.Vooraf duidelijk met mezelf afgesproken marathontempo te lopen dus 5 minuten de kilometer en dan maar zien waar het schip strand.Vanaf de start wist ik gelijk bij wie ik in de buurt moest blijven dus daar mee op gelopen.
Het was trouwens fantastisch loopweer,veel zon en en weinig wind dus het kon niet beter.De eerste 10 kilometer ging prima net onder de 50 minuten maar vlak voor Zwarte Haan moest mijn medeloper helaas afhaken door spierproblemen.Het tempo moest bij mij ook wat zakken maar ik kon toch goed door blijven lopen tot kilometer 20.
Hier kreeg ik te maken met een lichte inzinking mede door verzuurde benen maar na twee keer even wandelen kon ik toch de finish bereiken.De werkelijke afstand was 25.4 kilometer die in een tijd van 2.11.15 werd gelopen.Hier moest ik tevreden mee zijn gezien het ziek zijn van anderhalve week ervoor en het weinig lopen daarna.Hopelijk blijven we nu eens heel en lukt het in Oenkerk 30 kilometer te lopen.

Geen opmerkingen: