zaterdag 16 mei 2009

Statenloop Oenkerk


Vandaag was er de Statenloop in Oenkerk waar ik deelnam aan de 30 kilometerloop.
Me voorgenomen om een tempo van 5 minuten de kilometer te gaan lopen, dus een eindtijd van 2.30 zou mooi zijn.De omstandigheden leken redelijk want het was droog maar de wind was buitenuit pittig.Ik kwam het eerste gedeelte van het parcours tussen de lopers van de 16 kilometer te lopen dus mooi in een groepje meeliften.
Nadat deze lopers afsloegen moest ik alleen verder richting Veenwouden en op dat stuk stond de wind flink tegen.Ondertussen kon ik wat achterblijvers van de 21 kilometer oppikken en liep het eigenlijk wel lekker.De 30 kilometerlopers moesten een extra lus lopen, een zeer fraai redelijk beschut stuk parcours richting Hardergaryp.
Ik liep mooi op schema maar je moet afwachten hoe het na 25 kilometer gaat want dan kunnen 5 kilometers lang zijn.Het laatste stuk naar de finish is lastig vanwege het continue draaien en niet weten wanner je er precies bent.Gelukkig was daar de finish en de tijd van 2.25 en een beetje stemde me tevreden.Toch moet ik in aanloop naar de marathon van Amersfoort nog wat lange duurlopen doen.

Geen opmerkingen: