zaterdag 27 juni 2009

Vrijwilliger bij de triathlon.


Ik loop vaak de trimlopen van SV Friesland waar vele mensen als vrijwilliger hun goede werk doen. Het leek me dan ook wel eens leuk om als vrijwilliger mee te helpen bij een sportevenement.De triathlon in Stiens was wel iets om aan mee te werken en dus had ik me opgegeven hiervoor.We hadden de maandag een informatieve voorlichtingsavond gehad in Britsum en we kregen daar te horen wat er allemaal van ons verwacht werd.Ik zou atletenbegeleider zijn bij de jeugd `s morgens en bij de senioren `s middags.Vanmorgen lekker in de korte broek en hemd naar Stiens gereden want het was erg warm.De triathleten zouden het dus erg zwaar krijgen vandaag.
In het zwembad kregen we een tas met eten en drinken voor de hele dag en een hesje van SV Friesland.De jeugd moest lopen in een woonwijk vlakbij het zwemwater, dus mooi dichtbij.Op een bepaald punt moest ik de kleine triathleten de juiste weg wijzen en tegelijkertijd aanmoedigen.Sommige hadden het zwaar en moesten soms wandelen maar er werd doorgelopen.
Na de jeugd hadden we wat tijd om te eten en om 13.00 eerst naar de start bij het zwemmen gekeken wat erg spectactulair was.Hierna rustig naar de andere kant van Stiens gelopen om het punt op te zoeken waar ik moest staan.Aangezien dit een erg druk kruispunt was besloot ik met de andere vrijwilliger beide een kant van de weg in de gaten te houden.De triathleten kwamen 4 keer langs dus we hadden er mooi wat werk aan.Gelukkig werden we ook nog van koffie voorzien door een buurtbewoonster.
We konden tegelijkertijd mooi het wedstrijdverloop volgen maar ook het beetje lijden wat sommigen hadden mede door het broeierige weer.Gelukkig hadden we ook tijd deze mensen aan te moedigen en dat werd in dank aanvaart.Onder de triathleten waren veel voor mij bekende sporters.
Nadat de laatste triathleet langs was gekomen ging het richting sporthal waar we met een biertje nog even konden bijkomen van een sportieve en gezellige dag.

Geen opmerkingen: