zaterdag 4 juli 2009

Spavo Olde Wierdenloop Opende






Vandaag aan de laatste loop voor de vakantie meegedaan in het Groningse Opende. De weersverwachting gaf warm weer aan en dat was ook zo, het was erg benauwd. Ik besloot daarom de 10.3 kilometer te lopen en daar was ik achteraf wel blij om.
We waren met drie Terschellingers naar Opende vertrokken waar het op het prachtige nieuwe sportcomplex gezellig toeven was en daar met veel voor mij bekende lopers even een praatje gemaakt. Om 11.00 konden we starten en de eerste twee kilometer gingen vlot, beide in 4.14.
Nadat we in meer open gebied kwamen merkte ik toch wel dat er weinig zuurstof in de lucht zat en moest het tempo wat omlaag. Ik probeerde zo ontspannen mogelijk te lopen maar het bleef zwaar. Hier kwam toch wel weer het gebrek aan snelheid ( en het vermogen hiertoe gedurende langere tijd) om de hoek kijken maar ja dat was nou eenmaal zo. Ik finishte in 47.23 en that was it. Nu even vakantie en daarna maar weer eens serieuzer aan het trainen.

Geen opmerkingen: