maandag 15 juni 2009

Zware marathon van Amersfoort!






De marathon van Amersfoort heeft gisteren mij een tweeledig gevoel bezorgd.Een gevoel van genot om een geweldig mooie,zeer goed georganiseerde marathon te hebben gelopen en een gevoel van ontevredenheid over de manier waarop ik deze gelopen heb.
Om bij het eerste te beginnen, wat een geweldige mooi parcours,veel afwisseling want zeg nou zelf wanneer loop je een marathon door de dierentuin,door het station (door een ereboog van klappende toeschouwers),over militairoefenterrein (met klim van 3 kilometer),door de brandweerkazerne/treinhangar etc.De organisatie was ook prima, zeer veel verzorgingsposten (er was warm weer voorspeld),prima opvang voor de lopers en een geweldig publiek langs de kant die menig maal je naam scandeerde ( stond op startnummer).Dan het tweede aspect,het lopen zelf.De voorbereiding was te kort geweest,en ik moet een lange voorbereiding hebben om goed te presteren en heb niet genoeg aan drie lopen van 30 kilometer.Dus ik had voorzichtig al een eindtijd rond de 3.45 ingeschat.Het weer was ook niet ideaal voor mij,hoge luchtvochtigheid en het parcours was erg zwaar met de nodige stukken vals plat.De eerste 25 kilometer liepen zonder problemen maar hierna begon het lichaam al tegen te sputteren en werd het afzien.Je loopt dan van kilometer naar kilometer op karakter maar echt leuk is het niet.Gelukkig dat er dan veel verzorging is en een geweldig enthousiast publiek je naar de finish schreeuwt,hartverwarmend!
De eindtijd werd 4.00.32,niet een al te beste tijd voor mij maar ach ja toch de finish gehaald.De volgende marathon op Terschelling moet ik me toch beter op gaan voorbereiden!

1 opmerking:

Frits Feddema zei

Hoi Herman,

Geen puf meer voor een sprintje naar een eindtijd van 3.59.59? Nee ik weet hoe het voelt als je wel wilt blijven lopen maar hoofd en lichaam -of soms een van beide- protesteren.
Maar je hebt toch maar mooi weer een marathon op je naam! Blijft het een eenmalig evenement denk je? En hoe waren de trappen?
Nou maar even uitrusten en op naar....Terschelling?

groeten Frits, Heerenveen