zondag 9 augustus 2009

Slechtste halve marathon ooit!


Het is na een lange zomervakantie altijd weer moeilijk de draad op te pakken wat betreft het hardlopen. Je hebt al even geen halve marathon gelopen, de conditie is nog matig en het is nog steeds vrij warm buiten. Toch test ik me altijd voor de halve marathon waarbij de keus nu weer op Vlieland viel. Dit is een buitengewoon prachtige en gezellige loop. Ik was van plan te starten met als einddoel 1uur45 en hopelijk wat sneller. In het eerste gedeelte van de loop viel het me al tegen dat ik moeite had met de ademhaling door het de toch nog wel warm aanvoelende omstandigheden. Toch maar rustig doorhobbelen en hopen op beter. Naarmate we richting Noordzeekant liepen ging dat iets beter door wat meer wind maar na 10 kilometer begon zowel de linker bovenbeenspier als hamstring vervelend op te spelen en zakte het tempo als een plumpudding in elkaar. Zo was het zeer moeilijk lopen maar op karakter werd er toch door gelopen met uiteindelijk 1.49.27 als eindtijd, mijn slechtste tijd ooit op de halve marathon.
Het is nu afwachten hoe het verder gaat met de blessure maar ik zit nu in de diepste hardloopdip sinds ik met lopen begonnen ben.

Geen opmerkingen: