zaterdag 3 oktober 2009

Extra kilometers in stormwind!


Vandaag mijn eerste loop als 50 plusser (oud niet?) bij de Hurdrindei in Kubaard. Ik zou met vriend Lolke 28 kilometer gaan lopen, d.w.z. eerst de halve marathon en daarna nog een rondje van 7 kilometer. Dit leek ons een goede training voor de marathon van Terschelling waar we allebei aan mee zullen doen. De weersomstandigheden waren ons vandaag niet echt gunstig want er stond een stormachtige wind over het kale parcours op de Slachte. Gelukkig krijg je met zo`n ronde ook wel eens de wind mee maar het was toch ook behoorlijk pittig daar een harde zijwind je soms van de weg af blies. We liepen een mooi rustig tempo, eerst even wennen aan de harde wind en dat ging gaandeweg de loop ook steeds beter. Ik had deze keer goed gegeten van te voren en onderweg wat extra koolhydraten genomen. Bij de finish van de halve marathon gaf Lolke aan niet meer verder te lopen en moest ik alleen verder voor het laatste rondje. Ik voelde me goed en kon nog goed vooruit komen ondanks de harde wind eerst tegen. Toen de wind in de rug kwam wist ik het tempo nog wat op te schroeven en na 2.28.40 kwam ik weer in Kubaard terug.Ik voelde me prima en had ook gelukkig geen last van de rechterknie waar ik de laatste twee weken wat last van had gehad. Deze week ga ik voor me zelf een loop van 3 uur doen en dan op 17 Oktober naar de Teutolauf in Duitsland, een bergloop van bijna 30 kilometer, wat zeker een goede voorbereiding voor de Berenloop zal zijn!

Geen opmerkingen: