woensdag 7 oktober 2009

Holyhell - Holyhell


Ik ben een liefhebber van diverse soorten rockmuziek en zodoende draag ik ook een warm hart toe aan de meer traditionele hardrockmuziek. Deze week las ik een recensie van de cd Holyhell van de gelijknamige band. Tegenwoordig kun je via My Space allerlei muziek beluisteren en kennismaken met nieuwe bands. Holyhell heeft tot nu toe een EP gemaakt getiteld Apocalypse. De eerste volledige cd van deze band bezorgde me na het beluisteren ervan warme gevoelens. Heerlijke traditionele hardrock in de stijl van Yngwie Malmsteen, Chastain en Warlord met een vleugje Nightwish. Gitarist Joe Stump is een geweldige gitarist die speelt in de stijl van eerder genoemde Yngwie Malmsteen en op deze cd veel soli speelt,vaak snel maar ook slepend. Blikvangster is zangeres Maria Breon die over een krachtige strot beschikt en af en toe hoog uit de hoek komt. Ook drummer Rhino is een prima houthakker en heeft een verleden bij Manowar. Het is dan ook niet vreemd dat de producer van deze cd Joey Demaio, de bassist van Manowar is. Donkere keyboardpartijen maken de nummers helemaal af en geven ze soms een klein gothictintje. Mijn favoriete nummers zijn het snelle Holy Water, het schitterende Prophecy, het spetterende Wings of Light en het met scheurende gitaren openende Angel of Darkness.
Ook de overige nummers zijn prima en zijn erg afwisselend. Toch maar eens even sneupen naar de ep waar een duet op schijnt te staan met Manowar zanger Eric Adams.

Geen opmerkingen: