maandag 14 december 2009

Adventurerun Ameland.

Zaterdag ging ik voor de derde maal dit jaar naar een van de Waddeneilanden om te gaan hardlopen. Ditmaal naar de Adventurerun op Ameland. Het was lekker fris weer om te lopen maar ik voelde me vooraf prima. Het is een pittig parcours met eerst een stuk bos met wat klimmetjes en afdalingen, hierna volgen 5 kilometer strand en dan later nog langs de zeedijk weer terug naat de finish in Nes. Het stuk bos ging heel wat beter dan in vorige jaren en ook op het strand tegen de straffe noordoosten wind ging het prima. Ik liep daar lekker in een grote groep dus kon ik wat krachten sparen. Na het strand ging het richting waddendijk en kon ik het tempo goed volhouden waardoor de hele groep uit elkaar viel. Na het 15 kilometerpunt kon ik er nog een schepje boven opdoen om tenslotte te finishen in 1.31.05. Met deze tijd kon ik zeer tevreden zijn gezien het zware parcours. Ik werd 4e bij de 50 plussers op 6 seconden na van plaats drie. Jammer maar ik had wel alles uit de kast gehaald.

Geen opmerkingen: